Compass – Realizacja dla szkół im. Św. Jana De La Salle w Gdańsku

Compass – Realizacja dla szkół im. Św. Jana De La Salle w Gdańsku

Szkoły im. św. Jana De La Salle w Gdańsku to oddział renomowanej organizacji edukacyjnej prowadzącej ponad 400 placówek w 90 krajach. Przedszkola szkoły i gimnazja cieszą się uznaniem ze względu na wysokie wyniki nauczania oraz istotną rolę wartości chrześcijańskich w procesie wychowawczym. Kluczem do sukcesów jest także umiejętność adaptowania oferty szkoły do ciągle zmieniających się wyzwań rzeczywistości. Dyrekcja gdańskiego oddziału zdecydowała się poszukać rozwiązań, które połączą nauczycieli wokół wspólnego kreowania rozwoju szkoły.

Celem było stworzenie przestrzeni zrozumienia i współdziałania, która pozwoli w pełni wykorzystać doświadczenie i kreatywny potencjał zespołu.

Stworzyliśmy model ustrukturyzowanego rozwoju, który uwzględniał zasady pedagogiki lasalliańskiej. W ramach projektu wypracowaliśmy strukturę efektywnej pracy opartą na wspólnych priorytetach, dobrej komunikacji, indywidualnym rozwoju umiejętności nauczycieli.

Projekt pomógł nam spojrzeć na wyzwania z nowej perspektywy – wyjść poza utarte schematy. Wzmocnił w nauczycielach odwagę do kreatywnego działania.

Anna Sarad – Dyrektor Szkoły Podstawowej

Co zrobiliśmy?

  • Przeprowadziliśmy fokus dotychczasowych działań – badania opinii nauczycieli
  • Pomogliśmy zdefiniować wizję, wartości i obszary rozwoju w kontekście rzeczywistych wyzwań edukacyjnych
  • Daliśmy wsparcie dyrekcji w zarządzaniu organizacją i wdrażaniu zmian
  • Pomogliśmy wyznaczyć cele strategiczne i operacyjne
  • Daliśmy wsparcie nauczycielom w ich codziennych wyzwaniach
  • Zaprojektowaliśmy program rozwoju nauczycieli | 8 spotkań 36 godzin
  • Przeprowadziliśmy konsultacje dla nowych wychowawców
  • Top Session dla części zarządu
  • Opracowaliśmy plan rozwoju szkoły 2018-2021 (struktura/procesy/narzędzia), uwzględniając potrzeby: ucznia, nauczyciela, rodzica, dyrekcji

Dzięki COMPASS szkoła:

Zwiększyła: efektywność komunikacji i współpracę w zarządzie;  aktywność nauczycieli; efektywność uczenia

Nauczyła się: optymalizować pracę; wdrażać nowe metody pracy z uczniem; angażować do działania

Otrzymała: fokus dotychczasowych działań; raport z badania nauczycieli; kierunki rozwoju




Mamy nadzieję, że artykuł Cię zaciekawił. Możesz też pełen opis warsztatu Compass, który znajdziesz tutaj.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *